Volgende week lanceert Bloemenbureau Holland voor de tweede keer de Bodenfrostfreitag-campagne (BFF) in Duitsland. Hiermee probeert BBH de Duitse consument te stimuleren om plantjes buiten te zetten en waarschuwt ze in geval van nachtvorst. Deze boodschap wordt met name via video en socialmediakanalen gecommuniceerd.
De tuinplantencampagne gaat maandag 1 april van start en loopt tot en met zaterdag 4 mei. De campagne richt zich met name op de steden Berlijn, München, Hamburg en Keulen. Na de evaluatie van Bodenfrostfreitag 2018 en een stakeholdersessie is de campagne aangepast om een beter resultaat te boeken bij de doelgroep. De boodschap ten opzichte van vorig jaar is aangescherpt en BBH start iets vroeger met de campagne.
Bodenfrosfreitag is een campagne rondom tuinplanten in Duitsland. Op Bodenfrostfreitag viert BBH dat het officieel dé eerste dag is dat tuinplanten onbezorgd naar buiten kunnen zonder kans op nachtvorst.