Syngenta heeft de overname afgerond van Floranova, een veredelaar van bloemzaden voor de professionele teler en groentezaden voor de hobbymarkt. Floranova beschikt over een breed portfolio en klanten in meer dan vijftig landen. Dit brede netwerk is belangrijk op snelgroeiende markten zoals China en India, aldus Syngenta. De twee ondernemingen blijven onafhankelijk opereren, met hun eigen distributie en een gedifferentieerd portfolio.
Floranova werd veertig jaar geleden in het Verenigd Koninkrijk opgezet. Vorig jaar had het bedrijf een omzet van bijna 10 miljoen dollar, met een breed klantenbestand in de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Michael Kester, Head of Flowers bij Syngenta, zegt: „Het aanbod van Floranova aan zaadgewassen, waaronder pelargonium, petunia en begonia, sluit aan bij dat van Syngenta aan en vult bovendien enkele belangrijke hiaten in onze portfolio. Het is onze bedoeling om met Floranova als merk verder te gaan en het een belangrijke rol te laten spelen naast ons Syngenta-merk.”