Tegen alle veilingtrends in groeit de klok op Veiling Rhein-Maas in Straelen-Herongen. De veiling blijft daarom in de klok investeren.
Dat zegt directeur Ruud Knorr deze week in het Vakblad voor de Bloemisterij. Veiling Rhein-Maas realiseert dit jaar een omzet van €335 miljoen. Vorig jaar was dat 6% lager: €315 miljoen. Knorr mag van de moederbedrijven niet de winstcijfers geven, maar geeft wel aan dat het om miljoenen euro’s gaat.
Meer stuks, hogere middenprijs
De stijging wordt gerealiseerd door 1,9% meer stuks en een 4,7% hogere prijs. 85% van de omzet komt via de klok. 15% via klokservice, dat is passieve bemiddeling. Via de klok werd 1% meer volume afgezet en een 3,6% hogere prijs gemaakt. De omzet was 4,6% hoger.
Kopen-op-afstand wordt maximaal 40%
Een klantenonderzoek in 2013 wees uit dat de komende vijf jaar 60% van de klokomzet van Veiling Rhein-Maas gerealiseerd zal worden door klanten die naar de klok komen. Kopen-op-afstand kan maximaal naar 40% van de klokomzet groeien – nu is dat 21,8%. Dat maakt dat Veiling Rhein-Maas in de klok zal blijven investeren.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij