Jeroen van der Hulst is met zijn bedrijf FlowerWatch en twintig medewerkers actief met het bewaken en optimaliseren van de productkwaliteit in de sierteeltketen. Bloemen zijn volgens Van der Hulst lang niet zo bederfelijk als veel mensen denken. „Als je weet maar weet welke dingen belangrijk zijn voor de productkwaliteit. Dan kun je kiezen. Neem je risico’s of ga je voor verzekering.”
Jeroen van der Hulst komt iets verlaat binnen op het kantoor van FlowerWatch in Roelofarendsveen. Een wit parkeerkaartje van Schiphol prijkt in zijn hand. Onbedoeld een bewijs van wat al eerder door Erik Veenman, Sales & Accountmanager bij FlowerWatch was verteld: Jeroen is onderweg van een afspraak bij een relatie op Schiphol-Oost.
Soepel mengt Van der Hulst zich in een gesprek dat al gaande was op de kantoorvloer. Een vertegenwoordiger van een handelsbedrijf vertelt over zijn ervaringen met tulpen die voor Vrouwendag naar klanten in Oost-Europa gingen. Bij het openen van dozen zag hij enkele lichte botrytisplekjes en sommige cultivars waren in het trajact teler-eindklant duidelijk iets rijper geworden. Diverse mogelijke oorzaken kwamen op tafel. De handelaar en zijn klanten willen daar graag dieper op ingaan. Uitval kost geld. En de goede kwaliteit in het gros van de zending bewijst dat uitval niet nodig hoeft te zijn.
Dit artikel verder lezen?
Nog geen abonnee?
Uw voordelen
- Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
- Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
- Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij