Jongerenraad in gesprek over promotie en Tinder

Twee keer per jaar organiseert de Jongenraad van Royal FloraHolland een netwerkbijeenkomst voor de jonge leden van de veiling. Dit maal werd dit bij SS Rotterdam gehouden en het thema ‘promotie’.

Kim Heinen van Rotterdam Partners vertelde de jongeren hoe zij en haar team de stad Rotterdam weer op de kaart hebben weten te zetten. Heinen is verantwoordelijk voor de internationale perscontacten en nodigt journalisten uit om hen met eigen ogen te laten zien wat Rotterdam te bieden heeft. „Maar dan moet je een paar eyecatchers hebben. Wij hebben ons peilen gericht op de markthal, de Rotterdam en het nieuwe station. En dan doet het er niet toe of een project al af is, het gaat vooral om het innovatieve karakter. Daar willen ze over schrijven”, zo weet Heinen.

Naar aanleiding van alle buitenlande krantenartikelen, is er ook meer aandacht in Nederland voor de stad gekomen en wordt er positiever naar de stad gekeken.

Haar advies aan jonge kwekers was om te proberen de regie te pakken. „Als ik google, zie ik nu veel discussie over plastic. Vertel je verhaal, juist als jonge kweker kan je een hele mooie doelgroep pakken. Heb je een nieuw biologisch concept? Kijk naar welke journalist hier al eens over heeft geschreven en nodig hem uit op je bedrijf en laat zien wat je doet. Begin bij de critici, dan ben je al een heel eind op weg”, stelt Hijnen.

Plantencampagne veel mediawaarde
Dennis van der lubbe, directeur Bloemenbureau Holland, was de tweede spreker van de dag. Van der Lubbe is positief over de ingeslagen weg en de tot nu toe behaalde resultaten. Zo heeft de campagne ‘Bedankt Plant’ en de Bathing Studio zo’n 1,4 miljoen euro mediawaarde opgeleverd. „De kosten van de studio bedroegen 90.000 euro. Die studio heeft er voor gezorgd dat radio, televisie en bladen er over geschreven hebben. Niet alleen over de studio, maar ook wat planten voor je kunnen doen.”

De focus van BBH blijft op Nederland, Frankrijk, Engeland en Frankrijk liggen, al komt er volgende maand een nieuwe portal voor de achterban. Met een nieuwe tool kunnen telers en exporteurs het promotiemateriaal vertalen naar zes andere landen: Italië, Spanje, Zweden, Rusland, Polen en Denemarken.

Na de twee sprekers was het aan de jongeren om te kijken welke doelgroep zij zouden willen aanboren en wat voor innovatieve concepten daarvoor ontwikkeld kunnen worden. Zo werd er bijvoorbeeld geopperd om een bestelmogelijkheid voor bloemen aan ‘Tinder’ toe te voegen, bij het eerste afspraakje. „Succes verzekerd”, aldus een van de aanwezigen.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties