Branding via werving
Het toelichten van bedrijfswaarden- en activiteiten helpt bij het trekken van de juiste nieuwe medewerkers en het versterken van de betrokkenheid van de huidige werknemers. Een betrokken werknemer is tenslotte de beste reclame! Het plaatsen van alleen functie-eisen en contactgegevens bij een vacature is niet meer voldoende in deze tijd. Kandidaten willen weten waar ze terecht komen, wat de sfeer op de werkvloer is en welke leuke extra’s ze kunnen verwachten. Een vacature is dé manier om een kijkje in de keuken te geven. Ondersteun je vacature bijvoorbeeld met een leuke video waarin een collega zijn of haar ervaringen deelt. Laat zien dat je de leukste werkgever bent, en waarom. Employer branding heet dat.
Maak gebruik van ambassadeurs
Ook bij nationale en internationale werving helpt employer branding. Laat werknemers vertellen wat jouw bedrijf doet en welke rol zij vervullen binnen de organisatie. Zo schep je een helder beeld van de sfeer. Uit onderzoek blijkt dat werknemers voornamelijk waarde hechten aan collegialiteit en een goede verhouding tussen werk en privé. Verder willen mensen graag laten zien dat ze hun best doen. Ze willen leren en zoeken uitdagend werk. Bied dus een motiverend pakket aan naast een salaris en arbeidsvoorwaarden.
Wie ben jij?
In een krappe arbeidsmarkt met veel concurrentie is het van groot belang gezien te worden als een droomwerkplek. Laat goed naar voren komen waar jij als werkgever de meeste waarde aan hecht en kies voor een juiste strategie voor employer branding.
Ontdek wat Hortipoint hierin kan betekenen.
[raw]
[/raw]