Intratuin heeft de samenwerkingsovereenkomst ‘Naar Duurzamer Consumentengedrag’ tijdens de nationale klimaattop getekend. Intratuin wil de aankoop van duurzame producten stimuleren.
Intratuin wil samen met het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de partners van Duurzaam Doen en de bedrijven Unilever Nederland, PostNL, KPN, SNS Bank en ABN Amro dat consumenten vaker kiezen voor duurzamere producten en diensten. De bedrijven hebben de krachten gebundeld om duurzamer consumentengedrag te stimuleren. Deze overeenkomst is gezamenlijk ondertekend tijdens de nationale klimaattop, georganiseerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
„Door onze groene achtergrond staat Intratuin dicht bij de natuur. Verantwoord tuinieren is een leuke manier om je eigen leefomgeving duurzaam te creëren. Het is dan ook onze taak om daarbij te helpen”, zegt Peter Paul Kleinbussink, directeur Intratuin.
Intratuin wil samen met de andere bedrijven jaarlijks een gezamenlijke campagne uitvoeren waarbij duurzame producten en diensten worden gepromoot. Daarnaast gaan zij kennis uitwisselen over de manier waarop duurzame gedragsverandering bij de consument bereikt kan worden, gezamenlijk onderzoek doen en verder samenwerken om de consument te verleiden duurzamer te consumeren.