‘Huidige marketing niet effectief’

Telers investeren fors in marketing. Een aantal eindklanten vindt de huidige manier van marketing voeren niet effectief. Er is volgens hen te weinig aandacht voor de verkoop op de winkelvloer.

„Consumenten zijn niet geïnteresseerd in al die labels. Het gaat om emotie en beleving. Er zijn maar weinig concepten die daar voor zorgen”, stelt Jeroen Schilder van Intratuin vast. De miljoenen die in de marketing omgaan, vindt hij vooral geldverspilling. Hij meent dat er meer euro’s naar de consument toe moeten gaan.

Meer eindklanten menen dat telers meer aandacht zouden moeten hebben voor de verkoop op de winkelvloer. Bloemist Roderique Vrolijk vindt dat telers nu te veel bezig zijn met het proberen te onderscheiden van de collega’s met verpakkingen en labels. Hij geeft aan dat telers de stap naar de eindklant moet zetten. „Het draait om de verkoop op de winkelvloer. Wij ontvangen graag productinformatie of wellicht kan een kweker eens langskomen om iets over het product te vertellen. Klanten vinden dat leuk. Hiermee verhoog je de omzet.’

Benieuwd hoe andere partijen over de huidige marketing denken? Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij, nummer 30.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ysbrand
Ysbrand
5 jaren geleden

Klopt helemaal samen sta je veel sterker