De sectorale Taskforce Deense karren, bestaande uit kwekers, containerleveranciers en -producenten, sectororganisaties en Stigas heeft overeenstemming bereikt met de Inspectie SZW over het mogen stapelen van deense karren. De oplossing neemt extra kosten voor kwekers met zich mee, maar die blijven wel binnen de perken. Wanneer bijvoorbeeld dubbele koelkosten door niet meer mogen stapelen aan de orde waren geweest bij hortensia, is de teelt niet meer rendabel te rekenen geven veel telers aan
Voorjaar 2017 verloor een medewerker een vingertopje nadat een opgebouwde gestapelde deense kar (cc-container) kantelde. Deense karren zijn ook niet bedoeld om te worden gestapeld, concludeerde de Inspectie SZW. Echter in de praktijk zijn kwekers daar nooit op gewezen, mede omdat in het koelseizoen niet of nauwelijks is gecontroleerd.
Zonder elkaar de zwarte piet door te spelen, heeft LTO Glaskracht Nederland direct een sectorale Taskforce Deense karren opgericht om het probleem te tackelen in nauwe samenwerking met de inspectiedienst.