Hoe denken kwekers over de Bloemenbureau Holland-heffing?

De inning van de Bloemenbureau Holland-heffing door Royal FloraHolland staat op de tocht. Het zou leiden tot oneerlijke concurrentie en reden zijn voor leden om weg te gaan bij de veiling. De Bloemisterij peilde de meningen over de BBH-heffing en collectieve promotie in een enquête. Is die 0,2% echt een reden om de veiling vaarwel te zeggen?

De Bloemisterij hield een enquête onder lezers. Is de 0,20% BBH-heffing werkelijk een reden  voor kwekers om de veiling de rug toe te keren? 135 lezers – waarvan 70% kwekers – vulden de enquête in.

De meerjarige consumentencampagne ‘Bedankt Plant’ van BBH loopt in het najaar voor de vierde keer. De campagne, die een ode brengt aan planten, is deze keer vooral gericht op de (thuis)werkplek. (Foto BBH)

Uit het resultaat blijkt dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn of de wijze waarop nu de heffing voor BBH wordt geïnd via RFH de juiste is. 35% heeft er geen enkel probleem mee, 30% geeft het de classificatie ’enigszins goed’. Daar staat tegenover dat ruim een derde van de ’reageerders’ op onze enquête wel enigszins of grote problemen heeft met de huidige werkwijze. Een overgrote meerderheid van die laatste groep vindt dat de Nederlandse sierteeltsector prima kan zonder een collectieve promotieorganisatie als BBH. (..)

Lees hier het volledige verslag van de enquête via mijnbloemisterij.nl in De Bloemisterij. Inclusief reacties van kwekers en Dennis van der Lubbe, directeur van BBH.

Geen abonnement? Klik hier of bel 071 5659687

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties