Hoe bereik je de jongeren van nu?

René Boender, Generatie Z-expert weet er wel antwoord op. Sowieso als je niet authentiek bent, word je gelijk weggeswipet.

René Boender

Als je aan René Boender vraagt wat de drie belangrijkste kenmerken van Generatie Z (grofweg jongeren tussen 10 en 25 jaar) zijn, dan somt hij op:

• Ze oriënteren zich altijd online. Sociale media zijn heel belangrijk. Ze gebruiken niet veel e-mail, maar ze kijken vooral naar Instagram, YouTube, TikTok en Snapchat. Communiceer dus ook via deze sociale media met ze.

• Ze willen neutraal tot positief in het leven staan, bij negativiteit haken ze direct af.

• Ze hebben een bullshit scanner. Als je niet authentiek bent, ben je fake, word je weggeswipet.

„Als je deze doelgroep wilt bereiken, zijn de eerste drie seconden van het contact essentieel. In die seconden bepalen ze (gevoelsmatig) of ze gaan kijken of luisteren. Daarna volgt een rationele check op de eerste emotionele ingeving. Na twaalf seconden heb je echt contact gemaakt. Heb je geen contact gemaakt met de mobiele telefoon, vergeet het dan maar. Dan vinden ze je nooit meer”, voegt Boender aan de opsomming toe.

Lees het volledige interview met Rene Boender in het Vakblad voor de Bloemisterij editie 18. Heb je een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnbloemisterij.nl.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties