Op 7 november wordt er voor de tweede keer gestemd over de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’. Het promotieplan is op enkele punten aangepast. Met name op het gebied van tarief en het stemrecht gaat er iets veranderen.
In mei kreeg de FPC Seizoensbloemen niet genoeg handen op elkaar voor de campagne ‘365 dagen bloemen’. Een aantal grotere partijen stemde tegen. Het plan is in de afgelopen maanden aangepast en leden kunnen 7 november opnieuw hun stem laten horen.
Zo is het tarief aangepast. In de oude situatie droeg elke kweker 0,06% van de omzet af. Hier is een staffel in aangebracht. Telers gaan 0,10% promotieheffing over de eerste 200.000 euro omzet betalen. Over de omzet tussen de 200.000 en 1 miljoen euro moet 0,05% afgedragen worden. Bij een omzet van een miljoen euro of meer bedraagt de promotieheffing 0,03%.
Het stemrecht wordt gekoppeld aan de omzetschalen. De kleine kweker krijgt daardoor iets meer stemrecht. Een grotere kweker krijgt minder stemrecht, omdat hij in de nieuwe situatie minder heffing hoeft te betalen.
Benieuwd hoe telers over het nieuwe plan denken? Lees het hier, in Vakblad voor de Bloemisterij nummer 42..