Royal FloraHolland bezocht Waterdrinker om te kijken hoe het de groothandel vergaat. Waterdrinker meldt in een video dat de ‘Groen Kneusjes box’ een corona-succes is geworden. „Dat werd echt een hardloper. Zo hebben we veel planten weten te redden van de stort”, aldus Bob Moria, directeur Waterdrinker.
De ‘Groene Kneusjes box’ is een concept van webshop Plantje.nl, een klant van Waterdrinker. Producten die eigenlijk niet meer geschikt zijn voor de B2B handel, krijgen een tweede kans bij groenliefhebbers. „Gezamenlijk met onze kwekers en Plantje.nl hebben we samen partijen opgeruimd die anders in de container waren beland.”
Uitzendkrachten on hold gezet
Moria legt uit hoe zijn bedrijf de crisis te lijf ging. De hulp van uitzendkrachten werd on hold gezet en iedereen binnen het bedrijf zette de schouders eronder. „Wat we in deze maanden geleerd hebben en ook al wisten, is dat we het partnership tussen handelaren, kwekers en de veiling zeker in stand moeten houden. Dat werkt.”
Het succes van de ‘Groene Kneusjes Box’ was eind april al duidelijk . Toen waren er in acht weken zo’n 30.000 boxen verkocht. Waar de teller inmiddels staat, dat meldt Moria niet, wel dat de omzet bij Waterdrinker eind april weer behoorlijk op niveau was. Week 13, eind maart, was de omzet bij het bedrijf 70% gekelderd.