De algemene promotie van siergewassen gaat in 2018 anders plaatsvinden. De organisatie wordt aangepast en er zal gewerkt gaan worden met zogenaamde groeiplatformen. Deze ’thema’s geven richting aan de commerciële en marketingactiviteiten en zouden volgens FloraHolland door de hele sector gebruikt moeten gaan worden.
Groeiplatformen zijn een beproefde marketingmethode. Het zijn eigenlijk strategische thema’s die aangeven waar groeikansen in de markt liggen. Royal FloraHolland heeft samen met Bloemenbureau Holland en VBW de thema’s voor de sierteeltsector vastgesteld. Dit zijn: Connecting Friends, Celebrate Seasons, Health & Well-being en Interior.
Deze vier thema’s moeten meer richting gaan geven. Erik van der Meijs van FloraHolland roept iedereen op de vier vastgestelde thema’s te gaan gebruiken. „Als we allemaal een andere boodschap verkondigen, dan komt het op een gegeven moment niet meer binnen bij de consument. Groeiplatformen zorgen voor meer focus en richting en zo kunnen we de markt laten groeien.”
De veiling organiseert workshops voor leden om uitleg te geven over groeiplatformen.
Meer weten over groeiplatformen? En benieuwd hoe een partij als Bolletje dit toepast? Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij, nummer 48.