Op 1 december publiceert Trendslator de jaarlijkse resultaten van MOOD, het onderzoeken en vertalen van de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Het onderwerp van deze uitgave is ‘De geschiedenis herschrijven, de toekomst opnieuw verbeelden.’
In Notebook MOOD 19 en in online Trenddossiers besteedt het trendbureau aandacht aan markt- en consumententrends, inzichten en vooruitzichten op de korte en de middellange termijn. Met behulp van Vertaalmaterialen kunnen MOOD-members zelf aan de slag met het onderzoeken en vertalen van de stemming naar nieuwe strategieën en vernieuwende concepten voor hun bedrijf of organisatie.
De juiste kleur
Het onderwerp van deze uitgave van Trendslator is ‘De geschiedenis herschrijven, de toekomst opnieuw verbeelden’. Onze geschiedenisboeken blijken niet te kloppen want onze helden van weleer blijken slavenhouders en misdadigers te zijn. Trendonderzoeker en toekomstcoach Hilde Roothart van Trendslator: ‘We moeten eerst eeuwen terug in de tijd om de werkelijkheid recht te doen. En vervolgens moeten we ver vooruit in de tijd om de toekomst de juiste kleur te kunnen geven en waar te kunnen maken.’
Trendcirkel
De Trendcirkel van Trendslator ligt aan de basis van MOOD. De Trendcirkel is een overzicht van twaalf maatschappelijke trends die met elkaar samenhangen en elkaar beïnvloeden. Inzicht in deze Trendcirkel kan organisaties helpen om keuzes te maken en de richting te bepalen.
Bron en foto: Trendslator