Op 11 mei zou FloriWorld, het toeristisch ervarings- en expertisecentrum van de Nederlandse sierteelt met veel toeters en bellen worden geopend. Een virus gooide roet in het eten en wellicht ook wel de toekomstverwachtingen. Algemeen directeur Rick Pesik denkt nog steeds dat FloriWorld een toeristenknaller kan worden. Hij benadrukt ook dat het centrum meer is dan een kennisattractie met bloemen en planten als thema. Bloemen en planten zelf staan centraal.
FloriWorld gaat open. Op donderdag 21 mei, op Hemelvaartsdag, eerst online en zodra het kan, openen de deuren zich voor fysieke bezoekers. Gezien de versoepelingen rond corona worden voorbereidingen getroffen voor de fysieke opening in juni of juli. De attractie is dan geheel ’coronaproof’.
De boodschap van FloriWorld is ’We Flowerize People’. „Oftewel na een bezoek aan FloriWorld verlaat men met een WOW-gevoel de attractie. Dit gevoel moet gepaard gaan met bloemen en planten in een hoger ’top of mind’ van de bezoeker. Als dit uiteindelijk leidt tot een hogere consumptie van bloemen en planten is de missie meer dan geslaagd”, besluit Pesik.
Lees de volledige voorbeschouwing van FloriWorld 15 mei in het Vakblad of nu al in digitale magazine.