Met een flagshipstore en een tiendelige tv-serie wil FlowerFactor bloemen ’sexy’ maken. Initiatiefnemer van FlowerFactor, Pim van den Akker, wil dat bloemen in Nederland net zo populair worden als eten en koken.
Bloemen en de bloemenbranche populair maken in Nederland en vervolgens de wereld laten zien dat Nederland in het bloemenvak voorop loopt. Dat is de ambitie die Pim van den Akker met zijn FlowerFactor (FF) heeft. Om die ambitie waar te maken, werkt FF onder meer aan een flagshipstore (vlaggenschipwinkel) en een tiendelige tv-serie.
De flagshipstore wordt ingericht als de winkel van 2020. Het is een winkel die commercieel moet draaien, maar Van den Akker wil in het vlaggenschip ook bloemisten bijscholen. De winkel, waarvoor het ontwerp al ver gevorderd is, zou in 2015 zijn deuren moeten openen. Waar dat gebeurt, is nog niet bekend.
Schakels in beeld
Net als de voorbeeldwinkel, moet ook de tv-serie waar Van den Akker mee bezig is, bloemen ’hot’ maken. De arrangeur baseert het programma op Jamie’s kitchen en de Fabulous Baker Brothers. Elk van de tien afleveringen krijgt een eigen thema, duurt 35 minuten en brengt verschillende schakels in de bloemenketen in beeld. Als de voorbereidingen volgens plan verlopen, start de serie eind dit jaar of begin 2015.