Freesia kwekers gaan de komende drie jaar samen met Flower Factor de promotie van Freesia verder vorm geven.
Flower Factor, het internationale inspiratieplatform voor de bloemist, wil een andere kijk op freesia bieden. Hoewel freesia nog altijd geliefd is, word deze vaak traditioneel verwerkt, bijvoorbeeld in bruidswerk. Flower Factor wil laten zien hoe divers de bloem is. En hoe deze de hoofdrol kan pakken in bloemwerk.
Flower Factor wil gedurende de campagne heel verschillende bloemisten laten freestylen met freesia’s. Voor deze #FreestyleFreesia videoreeks vraagt ze aanstormend talent, gevestigde namen en onze eigen ambassadeurs om hun kijk op de freesia met haar te delen. In korte video’s laten zij zien hoe je freesia’s zowel in boeketten als in bloemwerk kunt laten schitteren. Zo inspireren bloemisten elkaar om de bloem eens met andere ogen te bekijken.
Naast het bieden van inspiratie, wil Flower Factor de bloem ook opnieuw positioneren bij de bloemist. Omdat het een Nederlands product is, kan freesia als duurzaam worden bestempeld . Ook de teelt zal voor het voetlicht worden gebracht. Zaken die ook de jonge bloemist aanspreken.
Naast deze aspecten wordt ook de geur van de freesia benadrukt. En als laatste wil Flower Factor kijken naar nieuwe combinaties met andere producten in boeketten want uiteindelijk worden de meeste freesia’s nog altijd daarin verwerkt.
De #FreestyleFreesia campagne zal zowel online als offline te vinden zijn.
Deze campagne wordt gefinancierd door de gezamenlijke kwekersgroep van Royal FloraHolland.