In de derde week van april gaan de eerste heipalen de grond in voor Floriworld. Daarmee ligt het toeristisch ervarings- en expertisecentrum van de Nederlandse sierteelt op schema om tijdens het toeristenseizoen 2020 haar deuren te openen.
Naar verwachting is dat oplevering in april 2020. Na een aantal weken proefdraaien, volgt de officiële opening. Het streven is verder dat vakgenoten rond de Trade Fair in november 2019 al een kijkje kunnen nemen.
Het centrum gaat zich vooral richten op de consument die zich moet gaan verwonderen over kleuren, geuren en emotie van bloemen en planten. Het moet een ‘ervaringscentrum’ worden, ‘The Ultimate Flower Experience’. Waarin mogelijkheden en kwaliteiten van bloemen en planten op innovatieve wijze zichtbaar worden gemaakt. Consumenten moeten bewust worden van de waarden ervan. Dus Floriworld moet vooral een attractie zijn met uiteraard ook als doel dat meer consumenten meer uitgeven aan bloemen en planten.
Het centrum streeft er naar jaarlijks meer dan 350.000 bezoekers op een spitsvondige wijze te informeren over de wereld van bloemen en planten. Het doel van de organisatie is dat Floriworld wordt opgenomen in internationale toeristische routes, net als de Keukenhof en de Heineken Experience in Amsterdam. Floriworld moet een toeristentrekker worden met een plekje in de top 50 van populaire Nederlandse dagbestemmingen.