Vanaf week 26 heeft veredelaar/vermeerderaar Floricultura naast orchidee ook anthurium in zijn pakket. Het bedrijf breidt tevens de afdeling marketing uit met de komst van Marc Eijsackers, voormalig directeur Bloemenburau Holland.
Floricultura neemt de kraam anthurium over van zelfstandig veredelaar Silvia van Rijn. Zij blijft samen met een medewerker van Floricultura actief in de veredeling van anthurium, waarbij de focus zal liggen op de potanthurium. Ruim dertig grootbloemige en compacte cultivars, geschikt voor divers potmaten en teeltomstandigheden, zijn reeds beschikbaar voor levering aan telers. Voor de veredeling en de opkweek van de anthuriumplanten is een samenwerking aangegaan met Van der Voort Young Plants in Honselersdijk.
Volgens directeur Ronald van Geest is de anthuriumsector toe aan een frisse wind. Nieuwe soorten, en vooral ook een andere marktbenadering. „Wij zijn ervan overtuigd hier toegevoegde waarde te bieden. Vanuit onze kernwaarden ambiëren we een eerlijke en transparante lange termijn relatie met onze afnemers.
Professionalisering van marketing
Marc Eijsackers, voormalig directeur Bloemenbureau Holland, wordt vanaf medio augustus 2018 marketing manager bij Floricultura, dat op dit moment een klantenonderzoek uitvoert als onderdeel van de eerder ingezette professionaliseringsslag op gebied van marketing. Directeur Van Geest: “Uiteraard hebben we dagelijks contact met onze klanten. Maar met de aanstelling van een ervaren marketeer als Marc Eijsackers en met behulp van het klantenonderzoek kunnen we nog meer de diepte ingaan. Wat zijn de wensen en behoeftes in de markt? Hoe staat het met de identiteit en het imago? We willen onze klanten nog beter ondersteunen om het product zo goed mogelijk te vermarkten en het rendement van de klant omhoog te krijgen.”