Royal FloraHolland heeft een dikke pluim gekregen voor de digitale transformatie die het coöperatief concern aan het doorvoeren is in de Nederlandse sierteelt. Gerhard van der Bijl, de Chief Digital Officer van FloraHolland, heeft de zogeheten Digital Transformers Award 2017 gekregen. Volgen de jury brengt hij ‘een complexe en conservatieve branche volop in beweging.’
Van der Bijl troefde met zijn prijs de digitale specialisten van PostNL, KPN, ABN Amro, NOS en NRC Media af. De jury werd gevormd door Anouk Beeren (van Deli XL) en Robert van Geffen (Philips) die in voorgaande jaren eerder de prijs in ontvangst mochten nemen. Van der Bijl werd uitgebreid door Beeren geroemd: ‘Niet alleen Royal FloraHolland, maar de volledige sector transformeert mee. Een enorme uitdaging, die Gerhard met overtuiging en flair weet te volbrengen. Hij is een natuurlijke leider en verbinder, die weet hoe hij mensen kan overtuigen en mee kan krijgen.
Lucas Vos, de topman van Royal FloraHolland, laat in een verklaring weten trots te zijn op de prijs van Van der Bijl. ,Gerhard heeft binnen een jaar de digitale ontwikkeling bij Royal FloraHolland, en ik durf zelfs te zeggen in de hele sierteeltketen, in een stroomversnelling gebracht. Hij heeft niet alleen een ijzersterke visie neergezet en iedereen daar in meegenomen, maar hij heeft ook het juiste team geformeerd om met grote daadkracht hieraan uitvoering te geven. Dat betekent onder andere dat we volgende maand de eerste versie van het grootste wereldwijde digitale handelsplatform van de sierteeltsector, Floriday, lanceren.’
Van der Bijl is uiteindelijk gekozen uit 50 inzenders. De Digital Transformers Award is in het leven geroepen om de noodzakelijke digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. Oprichters van de Digital Transformers Award zijn recruiter Newpeople, digital agency Mirabeau en pr-bureau Lubbers De Jong.