Royal FloraHolland opent twee nieuwe distributiecentra in China. De veiling noemt het een logische stap na de positieve eerste trials op de Chinese markt vanuit het programma World Flower Exchange.
Met de komst van de nieuwe distributiecentra in Guangzhou (provincie Guangdong) en Beijing, is Royal FloraHolland nu op drie plekken in China actief. Er waren namelijk al een kantoor en een distributiecentrum in Shanghai.
De directe verbinding van Nederland en Kenia met de faciliteiten in China zorgt voor een snelle levering die de kwaliteit van bloemen ten goede komt. “Door onze lokale aanwezigheid, kunnen we direct en sneller leveren aan onze Chinese klanten”, licht business developer Emily Peterson toe. “Valentijnsdag is een van de grote festivals in China. Voor 14 februari willen we alles van start hebben.”
Kansen in China
De Chinese markt biedt volgens FloraHolland veel groeikansen voor bloemen van goede kwaliteit. Het opbouwen van relaties is een voorwaarde om succesvol zaken te doen in China. Vandaar dat Martijn van Os, general manager in China, sinds de zomer van 2016 vanuit Shanghai aan een relatienetwerk werkt. De uitbreiding van faciliteiten in China is geheel in lijn met de groeiambities van Royal FloraHolland.
Lucas Vos (CEO): “Wij werken graag in China. Het land heeft een rijke traditie op het gebied van het geven van cadeaus en het organiseren van festivals. Onze Chinese klanten kennen en waarderen de symboliek van de verschillende soorten bloemen.”