FloraHolland start op 13 mei een vervolgonderzoek. Zij wil nader onderzoeken waarom leden en klanten niet tevreden zijn over bepaalden aspecten binnen de veiling.
FloraHolland heeft onlangs een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd en daaruit bleek dat leden en klanten niet tevreden zijn over bepaalde aspecten binnen het veilingapparaat. Zo is er onvrede geuit over de afhandeling van klachten. Ook waren er kritische geluiden over de ondersteuning van de veiling bij een optimale prijsvorming in de directe handel. Uit het onderzoek bleek verder dat klanten niet allemaal achter de plannen van FloraHolland 2020 staan en dat leden graag meer zeggenschap willen.
FloraHolland start deze week een vervolgonderzoek om achter de beweegredenen te komen. De helft van de leden en klanten zal deze week een vragenlijst toegestuurd krijgen over de klachtenafhandeling en ondersteuning bij een optimale prijsvorming. In augustus zal de andere helft van de leden en klanten ondervraagd worden over de ondersteuning van de bedrijfsdoelstellingen en zeggenschap bij de coöperatie.
In augustus zal duidelijk worden hoe de veiling de verbeterpunten precies gaat oppakken.