’Fijnmazige afzet is onze kracht, maar ook een uitdaging’

Er is veel gebeurd sinds opa Henk van Holstein in 1946 groenten onder platglas ging telen. Holstein Flowers heeft die jaren een stevige positie op de gerberamarkt veroverd met zijn eigen veredeling, een breed sortiment en een fijnmazige afzet. Daarmee heeft het bedrijf in De Lier niet voor de makkelijkste weg gekozen.

De directie bestaat momenteel uit de broers Leo, Tom en Mathieu, en de volgende generatie Hans, Paul en Ed. Het bedrijf levert 80% rechtstreeks aan een brede groep klanten. Dat spreidt het risico, maar maakt de verwerking soms tot een race tegen de klok. „De gerbera’s hebben moeilijke jaren achter de rug en iedereen doet extra dingen voor de klant om in beeld te komen”, vertelt Willem. „Afnemers kunnen tegenwoordig 24/7 bestellen met een bos of kaart als kleinste producteenheid, en dat dan graag binnen enkele uren geleverd hebben, zoals ze gewend zijn van grote webshops. Met levende producten is dat echter een stuk moeilijker.”

Wat moet Holstein Flowers doen om de fijnmazige afzet mogelijk te maken? En welke rol speelt innovatie hier in? Lees het vrijdag in Bloemisterij of direct in het digitale magazine (alleen voor digitale abonnees).

Nog geen abonnement? Klik hier of bel 071 5659644.

Familiebedrijf Holstein Flowers, met van links naar rechts: Paul, Willem, Tom, Ed, Mathieu, Leo en Hans.
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties