Volgens het Bloemistenpanel van FloraHolland gebruiken bloemisten vooral Facebook. Zo’n 80 procent is op dit medium actief.
Meer dan driekwart van de deelnemende bloemisten vindt de inzet van online middelen belangrijk voor de bedrijfsvoering. De bloemist gebruikt de online middelen voor het promoten en verkopen van producten, het zoeken van productinformatie en de inkoop van producten.
Facebook is favoriet: zo’n 80% is hierop actief. Facebook wordt gebruikt om promoties met consumenten te delen, maar ook om informatie en inspiratie rondom trends en (nieuwe) producten op te doen. Van Twitter, LinkedIn en Pinterest maken bloemisten minder gebruik.
Bloemistenpanel
Via het Bloemistenpanel bevraagt FloraHolland bloemisten uit Nederland, Engeland, Frankrijk en Duitsland op verschillende onderwerpen. Per land zijn circa 400 bloemisten aangesloten. Het doel is om deze groep uit te breiden naar 1.500 bloemisten per land.
Het Bloemistenpanel krijgt minimaal 4 keer per jaar een vragenlijst van ons. Kwekers en klanten kunnen onderwerpen aandragen. Deze keer stond het online en offline gedrag van de bloemisten centraal.