Duitse Gartenbau Heufs succesvol met eigen merken

Eigen regie houden. Dat is waar het om draait bij Gartenbau Heufs in Straelen. Om die reden voert Christian Heufs zijn eigen merkconcepten en zet hij zoveel mogelijk in op het bieden van toegevoegde waarde. Een strategie die zijn vruchten afwerpt.

Toen Christian en Christiane Heufs in 2008 het familiebedrijf overnamen, gooiden zij het roer rigoureus om. Gartenbau Heufs kende toentertijd een zeer breed assortiment pot- en perkplanten. De jonge ondernemers brachten meer focus aan, en gingen zich vooral richten op vaste planten en calluna’s. Daarnaast investeerden zij in de aanleg van containervelden. ,,Dat bood mogelijkheden voor verdere mechanisatie en daarmee voor een efficiëntere werkwijze. Daarnaast blijven de potten schoner. Eerst stonden deze op geëgaliseerde grond met wortel­doek of in de vollegrond”, zegt Christian Heufs.

Merkconcepten

De containervelden worden volgens de ondernemer maximaal benut: in het voorjaar en de zomer worden hier diverse soorten winterharde vaste planten – onder meer saxifraga, aubrieta, phlox, dianthus, iberis en lavendel – geteeld en in het najaar is het teelt – oppervlak gereserveerd voor calluna’s. „Daarnaast telen we in het voorjaar eenjarige zomerbloeiers in onze kas van 7.500 m2.”

Meer over Gartebau Heufs in de Bloemisterij van deze week. Hier lees je hun verhaal in het digitale magazine van de Bloemisterij.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties