Decorum laat de zakelijke kleur blauw los en kiest voor een meer consumentengerichte uitstraling. De basiskleur wordt zwart en de vorm zal zo veel mogelijk vierkant zijn.
De huisstijl van telersvereniging Decorum is vernieuwd. Het Decorum-blauw gaat weg. „Dat was nog best een discussie, want de keten herkent ons inmiddels aan de blauwe kleur. Maar het was tijd voor iets nieuws”, aldus Patricia Petterson.
Decorum kiest na het zakelijke blauw nu voor een meer consumentgerichte uitstraling. De ronde vormen op de verpakking maken plaats voor rechte hoeken. Ook de steeketiketten en de hoezen krijgen zo veel mogelijk een vierkante vorm. Floramedia heeft de huisstijl ontwikkeld. „We hebben door de jaren heen een uitbreiding gehad en de verpakkingslijn is inmiddels geen eenheid meer. Nu hebben we een nieuwe basis gevormd en is het aangepast aan de huidige tijdsgeest.”
Op de Trade Fair zal Decorum de nieuwe huisstijl presenteren. Vanaf januari 2017 worden alle planten en bloemen binnen het Decorum-assortiment in de nieuwe uitstraling op de markt gebracht. Bij de nieuwe verpakkingslijn hoort ook een hernieuwde pay off en dat is: Feel the quality!
Meer weten over de verpakking? Lees de special in Vakblad nummer 43, welke op 29 oktober verschijnt.