Decorum is volgens directeur Ralph Koopman nog geen consumentenmerk. „Het zou schitterend zijn als dat gaat lukken, maar daar is tijd voor nodig. De nieuwe merkuitstraling staat. Nu is het zaak dat we ons verhaal gaan vertellen”, zo vertelt hij in het Vakblad voor de Bloemisterij.
Koopman is sinds 1 maart de nieuwe algemeen directeur van Decorum Company. Hij wil de komende jaren, samen met ketenpartijen, het Decorummerk gaan uitbouwen. Koopman stelt dat Decorum nu geen consumentenmerk is. „Er is veel tijd voor nodig om dat te bereiken. Hoeveel, dat vind ik moeilijk te zeggen. Het zou schitterend zijn als het gaat lukken, maar belangrijker vind ik het dat je goed herkenbaar bent in de keten.”
Die weg heeft Decorum Company ingezet met de nieuwe merkuitstraling. De producten verschijnen sinds 1 januari in een nieuwe uitstraling op de markt. Met de slogan ‘Feel the Quality’ onderstreept Decorum dat ze voor kwaliteit gaan. „Wij geloven dat wij ons met kwaliteit kunnen onderscheiden. Om de consument te verleiden, moet je meer beleving aan het product toevoegen. Dat doen wij met onze concepten en schappresentaties.”
Lees het hele interview met Koopman in Vakblad nummer 25, dat op 23 juni verschijnt.