De Vakbloemist lanceert nieuwe vorm van bloemenpromotie

De Vakbloemist lanceert deze week een nieuwe vorm van bloemenpromotie. De campagne biedt kwaliteitskwekers, veredelaars en leveranciers de mogelijkheid een landelijke promotie gezamenlijk met lokale bloemisten uit te gaan voeren. Het concept heet Samen Groeien.

Bij de promotie worden digitale sociale kanalen gebruikt die moeten leiden tot een interessante discussie onder de deelnemende bloemisten. Dit brengt veredelaars en kwekers dichterbij de bloemistengemeenschap, creëert hierdoor meer bewustzijn rondom hun merk en product, geeft meer inzicht in beschikbare bloemsoorten en variëteiten naar de vakhandel en biedt waardevolle feedback van bloemist naar kweker, veredelaar en leverancier.

Als onderdeel van de promotie wordt de consument ook betrokken met als mogelijkheid een gratis boeket te winnen. Dit zal op het platform ’Bloemen voor jou’ gaan plaatsvinden. De combinatie van leverancier, bloemist en consument vertelt een verhaal van kwekers en lokale bloemisten die samenwerken om mensen blij te maken met een prachtig product, passie en vakmanschap.

Door een nauwe samenwerking met de grootste groep lokale bloemisten in Nederland en de beste kwekers en leveranciers in de sector, zal De Vakbloemist doorgaan met de promotie en andere projecten om de beste kwekers, groothandelaren en veredelaars te verbinden met de bloemist binnen het concept “Samen Groeien”.

Over De Vakbloemist
De Vakbloemist is in 2015 opgericht door Jan Huisman en Mark Doyle en streeft ernaar om nieuwe en andere manieren te vinden om sierteeltbreed te groeien. Dit gebeurt onder andere door bloemisten met elkaar te verbinden, hun belangen te vertegenwoordigen en de kernwaarden van de vakman terug te brengen naar de lokale ambassadeur in bloemen. Samen groeien is gelanceerd om te verbinden met kwaliteitskwekers, groothandelaren en leveranciers.