‘De taart van online wordt alleen maar groter’

„We zijn bij een bijzondere mijlpaal aangeland. Drie weken geleden is de laatste catalogus voor groenproducten de markt ingegaan. Binnen een paar weken leveren we de laatste orders uit. Na 76 jaar ronden we waar Bakker groot mee is geworden definitief af”, zegt Paul Nijhof, mede-eigenaar en algemeen directeur van Bakker.com. Het bedrijf zet nu volledig in op e-commerce.

Na de doorstart direct na het faillissement in 2018 zette Bakker al stevig in op e-commerce. Groen is één van de laatste categorieën die online is geactiveerd. Het is een lastige productcategorie. Het gaat om levende en kwetsbare producten; daarom worden er specifieke eisen gesteld aan fulfilment en distributie. „Dat kun je er niet zomaar bij doen, daar moet je verstand van hebben”, zegt Nijhof.

Paul Nijhof (l) en Stephan Lutke Holzik.

Laag pitje

Bakker.com had ook nog twee andere bedrijfstakken: postorder en fulfilment voor derden. Die laatste tak komt op een laag pitje te staan en achter postorders zet Bakker.com een punt. Nijhof: „Het past niet meer bij ons en we zetten in op waar de groei zit.” (..)

Lees het volledige verhaal over Bakker.com alvast via mijnbloemisterij.nl in het digitale magazine van de Bloemisterij.

Geen abonnement? Bel 071 5659644 of klik hier.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties