Dag twee van de Royal FloraHolland Trade Fair is weer voorbij. De eerste dag waren er veel bezoekers. Op de tweede beursdag zeker niet minder. Een impressie.
1 van 11

De eerste dag kende met 6000 een recordaantal bezoekers. Ook de tweede dag van de Trade Fair werd druk bezocht.

Bij Green Balanz serveren ze op de beurs orchideeënblaadjes. Biologisch geteeld, vrij van residu: kortom prima eetbaar.

BIj VDE Plant was de Luma Flora te zien. De lamp met het plantje was op de vorige trade fair al even te zien en is daarna samen met bouwmarkt Karwei verder doorontwikkeld. Het heeft daar ook al in de winkel gestaan en was snel uitverkocht. De verkoopprijs ligt rond de vijftig euro. De wikkel is voorzien van een Nederlandse tekst, maar andere talen gaan volgen.

Groeitplatformen....Daar gaan we het komende jaar nog veel van horen. Op de beurs was alvast een voorproefje te zien. FloraHolland heeft samen met partijen zoals BBH en VWB vier groeithema's geformuleerd. En dat zijn: connecting friends, interior, celebrate seasons en health & well-being. Als iedereen die thema's in de communicatie gaat gebruiken, gaan we de consument beter gaan bereiken, zo is de gedachte.

De telers van Logico stonden dit jaar niet verspreid over de beurs, maar hadden een gezamenlijke stand. Volgend jaar gaat de verkoop ook meer gezamenlijk opgepakt worden; het verkoopapparaat wordt volgens directeur Arie Stok efficiënter ingericht.

Orchids4All brengt haar bijzondere rassen onder het merk 'Wonders of Amsterdam' op de markt. Nieuw is de 'glorious' lijn; de verpakking werd op de beurs geïntroduceerd. Op het doosje verwijst de kweker naar de geschiedenis van Amsterdam en de ontdekking van pareltjes. Zoals bijvoorbeeld de orchidee.

Marien Lekkerkerk wil er een beetje beweging in krijgen op de beurs: let's swing! Lekkerkerk is sinds februari eigenaar van Pinc. Plants en hij is tot nu toe tevreden. De naam verwijst naar de eerste letters van zijn kinderen en vrouw.

MDK brengt het bladgroen en de planten in een nieuwe lijn op de markt. Het label voor de topkwaliteit heet 'Beautanic Lifestyle'.

Ook SV.CO heeft de huisstijl vernieuwd. De kwekerij is de kant van de illustraties opgegaan. Op de beurs introduceerden zij de nieuwe milieuvriendelijke craftverpakking. Jelle Strijbis denk dat het het plastic gaat vervangen. „Het is nu nog duurder, maar we kunnen het ook nog niet machinaal inhoezen. Hier wordt aangewerkt.”