FloraHolland verwacht rond Valentijn 2014 meer omzet te halen uit de directe stromen dan uit het kloksysteem. FloraHolland spreekt van een belangrijk keerpunt.
FloraHolland heeft de laatste jaren te maken met een verschuiving van klokverkoop naar directe verkoop via FloraHolland Connect. Op dit moment is het omzetaandeel dat bemiddeld en geveild wordt even groot.
Servaas van der Ven, manager Connect, geeft aan dat rond Valentijn 2014 een belangrijk keerpunt plaatsvindt. FloraHolland verwacht dat rond deze periode de omzet van Connect de klokomzet voorbij streeft. Van der Ven: „Dit is een trendbreuk. Technisch gezien is FloraHolland dan geen bloemenveiling meer, maar een afzetorganisatie. En daar passen wij onze dienstverlening op aan.”
Geen FloraHolland Connect meer
FloraHolland maakt in haar dienstverlening vanaf januari 2014 geen onderscheid meer tussen veilen of directe stromen; de twee afdelingen worden samengevoegd. De veiling gaat telers adviseren over het geheel aan afzetmogelijkheden. De naam FloraHolland Connect verdwijnt met ingang van 1 janauri 2014.