Kwekerij Winco presenteerde op de FloraHolland Seasonal Trade Fair het nieuwe concept ‘Slice’. Teler Dick Noort: „De vraag is goed. Ik kan binnenkort bomen gaan zagen.”
Het concept Slice bestaat uit een succulent op een houten boomslice. Teler Dick Noort heeft een verpakking voor het concept ontwikkeld en is nu klaar om de markt om te gaan. De reacties op de beurs zijn volgens de telr goed. „Ik merk dat het vooral aanslaat bij een iets jonger publiek. De plant heeft geen water nodig. Als je hem één keer in de drie weken even in de badkamer neerzet is het voldoende”, aldus Noort.
Winco levert aan de groothandel en richt zich vooral op de bloemist. „Ik geloof best dat de retail dit concept ook wil hebben, maar dat doen wij niet. Wij geloven in de bloemist. Laat die maar verdienen aan iets nieuws”, aldus Noort.
Slice is niet het eerste merk dat de teler in de markt zet. Eerder bracht kwekerij Winco snijsucculent ‘Wincx’ op de markt.