Chrysantenteler Ed van Paassen: ’De markt verandert’

Vanaf half oktober zal chrysantenteler Ed van Paassen zijn Bacardi’s in een VannoVa-hoes op de markt brengen. Hij sluit zich aan bij dit chrysantencollectief en hoopt zo de markt voor zijn product te vergroten. „Ik heb een hartstikke mooi bedrijf en we hebben het goed, maar op deze manier kan je beter profiteren van elkaars netwerk.”

Ed van Paassen sluit zich met zijn Bacardi’s aan bij VannoVa, een telersvereniging die samenwerkt op het gebied van marketing en productie. Gezamenlijk zetten de telers een kwaliteitslabel in de markt. Voor ‘mastergrower’ Van Paassen is de samenwerking eigenlijk toevallig op zijn pad gekomen, maar hij gelooft zeker in de meerwaarde ervan. „De markt verandert. In het verleden kon ik mijn handel best makkelijk zelf verkopen, maar je merkt dat handelaren steeds meer op zoek gaan naar één aanspreekpunt voor een breed assortiment chrysanten. Door samen te werken, kan je beter profiteren van elkaars netwerk.”

De hoezen, kaartjes en het eenmalige fust van VannoVa liggen klaar voor gebruik. Chrysanten die voldoen aan de kwaliteitsnormen van VannoVa worden vanaf half oktober onder dit label verhandeld, ook voor de klok.

Lees meer over de strategie van Ed van Paassen in Vakblad nummer 40, dat op 6 oktober verschijnt.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties