‘All you wish for business’ is het thema van de nieuwste editie van Christmasworld, die van 25 tot en met 29 januari plaatsvindt in de Frankfurter Messe. De vakbeurs zet in op verdere groei en breidt uit met een nieuwe hal om inkopers van kerst- en seizoensdecoraties nog meer van dienst te kunnen zijn.
Met ruim duizend exposanten uit 43 landen en bijna 45.000 bezoekers is Christmasworld de belangrijkste vakbeurs voor bloemisten, tuincentra, woonwinkels en bouwmarkten. Net als in de winkels zelf zet de organisatie van de beurs steeds meer in op beleving op de beursvloer. ‘We willen nog meer een trendsettende vakbeurs zijn, waar bezoekers niet alleen kunnen inkopen maar ook inspiratie kunnen opdoen voor hun eigen winkelvloer. Christmasworld wordt meer en meer een event, een beleving’, aldus Eva Olbrich, directeur van Christmasworld. Met de toevoeging van de hal wordt het voor bezoekers makkelijker een rondje te lopen langs alle hallen.
Ook in 2019 zal Floradecora, de beurs voor bloemen, planten en bloemwerk, aanwezig zijn in het hart van de beurs: de Galleria. Nieuw is op de begane grond van Galleria de retailboulevard, waar ondernemers inspiratie kunnen opdoen voor de inrichting van hun eigen winkel. Verder krijgt elke hal een ‘centerpiece’ waaromheen de exposanten staan. Dit middelpunt kan een speciale presentatie zijn, een lezing of netwerkplek.
Trends 2019/2020
Ook de presentatie met de vier nieuwste trends voor Kerstmis 2019/2020 nemen een belangrijke plaats op de beurs in, met toegevoegd een tour langs de presentaties, lezingen en workshops. Centraal hierbij staat ook de show van 2Dezign, die al jaren een spectaculaire presentatie neerzetten met decoratieartikelen, gecombineerd met verse bloemen en planten. Dit jaar is het thema Kinemona Village, waarin de kleur geel centraal staat.
Bron en foto’s: Christmasworld/Messe Frankfurt Exhibition GmbH