Directeur Peter Bakker sluit niet uit dat de consumentencampagne Kleurrijke verhalen van Plantion opgaat in de activiteiten van Bloemenbureau Holland en de VBW. De veiling in Ede is daartoe in gesprek met diverse partijen.
De gesprekken tussen Plantion, FloraHolland, VBW en Bloemenbureau Holland (BBH) vonden afgelopen jaar al plaats. Begin dit jaar zullen ze een vervolg krijgen. Bakker: „Wellicht dat het op korte termijn al gaat lukken om onze activiteiten dichter bij die van BBH, VBW en FloraHolland te brengen.”
Agenda’s afstemmen
Bakker wijst erop dat de partijen al de agenda’s op elkaar aan het afstemmen zijn. „Onze laatste campagne viel samen met die van VBW en BBH. Dat is niet handig. Samen kunnen we meer bereiken dan alleen. Ik sluit niet uit dat onze campagne opgaat in die van BBH en VBW. Zolang er maar recht wordt gedaan aan onze doelgroep.”
Eigen campagne
Voorlopig gaat Plantion door met haar eigen campagne, omdat ze geen gaten wil laten vallen in de promotie richting bloemist. „Wel zullen we proberen rekening te houden met elkaars actieperiodes”, aldus Bakker.
In het verleden maakte Plantion onderdeel uit van het bestuur van BBH. In BBH nieuwe stijl was dat niet meer het geval. Omdat Plantion vond dat BBH zich met name op de export richtte betaalde ze niet meer mee aan BBH en startte ze haar eigen landelijke campagne. De inleg van de campagne was in 2015 een kleine €330.000. In 2016 is bijna €340.000 begroot. Per euro omzet van Plantion wordt 0,3% aan de campagne besteed. Het geld wordt door kwekers en klanten van de veiling opgebracht.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij