De eerste resultaten van een pilot waarin Royal Lemkes plantenvrachten van leveranciers in het Westland bundelt zijn zeer positief, aldus Lemkes. Inmiddels zijn 67 kwekers gestart met de tweede fase van de pilot.
Royal Lemkes startte in januari 2017 de pilot ‘Bundeltransport Westland’. In deze pilot rijden vrachten planten van 67 leveranciers collectief en volgens venstertijden van het Westland naar Royal Lemkes in Bleiswijk. De samenwerking met De Winter Logistics en deze leveranciers brengt meer grip op aanvoer, minder CO2-uitstoot en minder ketenkosten.
De eerste resultaten zijn zeer positief, aldus Lemkes. In februari heeft Royal Lemkes een tweede groep Westlandse kwekers uitgenodigd om mee te doen. Inmiddels zijn 67 kwekers gestart met de tweede fase van de pilot en het aantal aanmeldingen groeit nog door.
Patrick Kester, Adviseur Operations & Supply Chain van Royal Lemkes: “Wij geloven in de kracht van ketensamenwerking. Door samen te werken en elke schakel in de keten in zijn kracht te zetten, kunnen mooie resultaten worden behaald op het gebied van kosten, flexibiliteit en duurzaamheid. Daar is de pilot Bundeltransport Westland een mooi voorbeeld van.”
Door deze nieuwe werkwijze ontstaat er volgens Lemkes voordeel voor alle partijen, kostenbesparing voor de leveranciers, transportvolume voor de transporteur en meer grip op de aanvoer voor Royal Lemkes. Bovendien heeft het bundelen van transport een positieve impact op de CO2-uitstoot en filevorming op de weg.