Branding: van rum uit Guatemala tot kama muta

Er zijn nauwelijks consumentenmerken in de sierteelt. Altijd leerzaam om over de heg te kijken naar andere sectoren waar consumentenmerken succesvol zijn. Op het Global Orchid Event gaf Jose Gonzalez een inkijkje in de branding van het internationaal bekende rummerk Ron Zacapa.

Ron Zacapa is een lokale rum uit een stad in Guatemala die uitgroeide tot een wereldmerk. Na vijf jaar op rij de eerste plaats gewonnen te hebben op een festival in Florida wist Gonzalez dat Zacapa een goede rum was, buitencategorie, en die was er nog niet. Maar hoe zet je de rum onder een merknaam wereldwijd in de markt?

Storytelling is het vak van Jasper Claus van 1Camera in Amsterdam. Het vertellen van een verhaal is een van de belangrijke ingrediënten om een merk succesvol in de markt te zetten. Kijkers delen een goede film delen via social media en een goede film beïnvloedt mensen. Het zet aan tot koop of verbetert het imago van een product. Claus heeft geen verstand van orchideeën, maar hij kan wel films maken. Hij won prijzen. (..)

Lees het volledige artikel over branding in Bloemisterij editie 29 alvast via mijnbloemisterij.nl.

Geen abonnement? klik hier of bel 071 5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties