Het online bloemenabonnement Bloomon gaat ook in Duitsland bezorgen. Het doel is om nog verder uit te breiden in Europa.
Bloomon werd in november 2014 geïntroduceerd. Naast Nederland, gaat zij nu ook in Duitsland bezorgen. „In Nederland lopen we voor op ons businessplan. De Duitse bloemenmarkt is ongeveer driemaal groter dan Nederland en Duitsers besteden per inwoner het meest aan bloemen binnen de EU. Na marktonderzoek zijn we ervan overtuigd dat ook Duitsers enthousiast zijn over onze bloemen direct van de kweker”, aldus oprichter Patrick Hurenkamp.
Bloomon heeft de ambitie nog verder uit te breiden in Europa. Het bedrijf haalde vorig jaar 1 miljoen dollar op tijdens een intevesteringsronde en hiermee wordt de groei gefinancierd.
Bloomon werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen voor het formaat van het boeket evenals de bezorgfrequentie. De bloemen worden in Nederland en Duitsland op donderdagavond aan huis bezorgd. Stylist Anton van Duijn (finalist SBS6 programma Hollands Beste Bloemstylist) is verantwoordelijk voor de samenstelling van de boeketten.