Drie jonge creatieve florale ondernemers Joyce Brueren, Resi van Gool en Ilona Bokma laten in het Bouquet Tales Lab hun eigen stijl spreken in zomerse boeketten. Hoewel ze alle drie de zomerse vibes anders vertalen in bloemwerk, zijn ze het over een ding eens: bloemisten moeten echt meer lef tonen als het gaat om hun vakmanschap en creativiteit.
De drie werken als freelance bloemisten en maken gebruik van de oude marketingstrategie ‘word-of-mouth’, maar dan in een nieuw jasje. Als onlosmakelijk onderdeel van hun werk zetten ze social media actief in. ‘Lef tonen in je werk, vraagt ook om meer durf en trots in je communicatie, zowel in je winkel als online. Als bloemist moet je vooral jezelf verkopen. En juist in boeketten mag de klant meer spontaniteit, verrassing, imperfectie en contrasten verwachten’, aldus Joyce, Resi en Ilona.
In de nieuwe zomerse Bouquet Tales krant delen zij hun inspiratie en (verkoop)tips. Als extra tips geven de drie professionals hun collega’s nog het volgende mee:
- Kopieer niet je collega, maar experimenteer vooral zelf.
- Creëer een eigen stijl in boeketten en laat zo zien wie je bent.
- Geef mooie bloemen in je boeketten echt de ruimte.
Bouquet Tales krant
De Bouquet Tales krant wordt via een selectie van partner-groothandelaren verspreid onder ruim 26.000 Europese bloemisten. Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing. Binnen het project wordt samengewerkt met JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla en Avalanche+ Rozen. Bij de zomereditie is ook Hilverda Kooij (Dianthus Solomio en Dianthus Green Trick) aangesloten.
Bron en foto: Concept Factory