Bloemenmeiden creëren content over bloemen

Dit zijn ze dan. De bloemenmeisjes van Bloemenbureau Holland. Deze ‘influencers’ zullen gaan bloggen, vloggen of instagrammen over de bloemen die dit jaar op de Bloemenagenda staan.

‘De Bloemenmeisjes’ bestaan uit bloggers en instagrammers en zij plaatsen berichten en foto’s over lifestyle, interieur, food en bloemen. Deze ‘influencers’ zullen de komende maanden content gaan creëren rondom de Bloemenagenda van 2017. Hoe? Dat mogen zij zelf invullen; passend bij de eigen stijl. Te denken valt aan Do It Yourself (DIY), een gerecht, een fotoreportage of bijvoorbeeld een stylingtip.

Tijdens een evenement konden de meiden stemmen op hun bloem en daar gaan ze dit jaar mee aan de slag op hun platform. Daarnaast werden alle ‘Bloemenmeisjes’ gehuldigd. Dit heeft offline en online mediawaarde behaald. De inauguratie behaalde een mediawaarde van € 15.429 en een pr-waarde van € 38.815. De cijfers van de tulp, die in januari op de Bloemenagenda stond, zijn inmiddels bekend. Dankzij publicaties van de Bloemenmeisjes kreeg de tulp een extra mediawaarde van € 31.527 en een pr-waarde van € 80.712.