Bloemenbureau Holland stopt in 2021 met de plantencampagne ‘Woonplant van de Maand’. De campagne kost meer dan het oplevert.
Bloemenbureau Holland voert al vijftien jaar de campagne ‘Woonplant van de Maand’. Elke maand zet de organisatie een plant in de kijker en ontwikkelt hiervoor promotiemateriaal. Hier gaat de organisatie vanaf 2021 mee stoppen. Er is steeds minder attentiewaarde voor de campagne, zo meldde Bloemenbureau Holland tijdens haar jaarpresentatie. „We zullen nu twee keer per jaar met een bloemen- en plantencollectie gaan komen, gebaseerd op de Groenbranche Trends. Deze collecties kunnen langere tijd ingezet worden en ondersteunen wij met communicatie-materiaal”, zo lichtte Esther de Waard alvast een tipje van de sluier op.
Ook de campagne BodenFrostFreiTag gaat terug naar de tekentafel. Deze tuinplantencampagne die in Duitsland loopt, maakt consumenten duidelijk wanneer planten, zonder vorstgevaar, naar buiten kunnen. „Het blijkt lastig om daar een shopper-activatie aan te koppelen. We gaan hier naar kijken. Dat doen wij niet alleen, dat doen wij samen met onze stakeholders”, aldus De Waard.
Voor het jaar 2020-2021 is de campagnekalender van Bloemenbureau Holland rond. Grote campagnes zijn ‘We hebben meer bloemen nodig’ en ‘Bedankt Plant’. Daarnaast zullen er ook acties ontwikkeld worden rondom feestdagen en seizoenen. Contentmarketing staat elke dag ‘aan’. Bloemenbureau Holland heeft 38 kanalen waarop zij content (internetionaal) wegzet. Ook gaat zij samenwerkingen aan met andere partijen. Afgelopen jaar is er bijvoorbeeld samen met de bladen Delicious, Vogue en Elle content ontwikkeld.