Bloemenbureau Holland gaat voor nieuw bloemenmoment in Duitsland

Bloemenbureau Holland zet dit jaar in op Día de los Muertos. Vorig jaar was er een succesvolle introductie in Frankrijk. Dit jaar worden de activiteiten ook in Duitsland voortgezet.

Día de los Muertos is van oorsprong een Mexicaanse traditie, waar op een positieve manier  overledenen herdacht worden. Bloemen spelen hierbij een bijzondere rol. Deze traditie past bij de nieuwe generatie. In 2017 werd er voor het eerst een activiteit opgezet in Parijs. Vanwege het succes wordt dat dit jaar ook in Duitsland gedaan.

Op 1 november in Parijs en 2 november in Hamburg nodigen de consumentenmerken van Bloemenbureau Holland de pers, influencers én het publiek uit om de herinnering aan overleden dierbaren te vieren. In de consumentencampagne wordt  informatie gegeven over de achtergrond van deze nieuwe manier van herdenken en hoe bloemen hier een rol in spelen. Er is een samenwerking met mediaplatform VICE, die aan de hand van persoonlijke portretten dieper ingaat op de traditie. Ook wordt de campagne ingezet op social media en de consumentenplatformen Lajoiedesfleurs.fr en Tollawsblumnmachen.de.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties