Bij Degenhardt Blumenzwiebeln denken ze een stap vooruit

Duurzaamheid is hét centrale thema bij Degenhardt Blumenzwiebeln, het bedrijf van Susanne Degenhardt en Cristoph Händle. De ondernemers ervaren aan den lijve dat met name Duitse afnemers wat dit betreft steeds hogere eisen stellen. Zij proberen zich te onderscheiden door hier vroegtijdig op te anticiperen.

Degenhardt Blumenzwiebeln in het Duitse Neuss, zo’n 50 km over de grens bij Venlo, mag met recht een bijzonder bedrijf worden genoemd. Alleen al vanwege de historie van de onderneming. De overgrootvader van Susanne Degenhardt legde meer dan honderd jaar geleden de basis voor het huidige bedrijf, in het voormalige Oost-Duitsland. In 1950 vluchtten haar grootouders echter naar Noordrijn-Westfalen, omdat hun bedrijf werd ingelijfd door de toenmalige DDR.

Droogverkoop

In 2014 kwamen Degenhardt en haar partner Cristoph Händle aan het roer van het bedrijf, dat in de loop der jaren een behoorlijke groei had doorgemaakt. Het bedrijf kent vandaag de dag nog altijd drie pijlers. Alle activiteiten hebben een ongeveer evenredig aandeel in de omzet. „Zo creëren we risicospreiding en draaien we vrij constant”, licht Händle toe.

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties