Bloemenbureau Holland heeft op social media bijna 30 miljoen mensen bereikt met de Valentijnscampagne. Door de anti-Valentijnsinsteek was er veel interactie op de advertenties.
Niet iedereen heeft iets met Valentijnsdag. Uit onderzoek blijkt dat er ook een groep mensen is die het te commercieel vinden. Op die groep speelde Bloemenbureau Holland in met de campagne rond Valentijn. De boodschap was dat het prima was om deze dag niet leuk te vinden, want je kunt ook op andere dagen bloemen kopen.
In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk werd de campagne op Instagram en Facebook gevoerd. In Nederland werd er ook gebruik gemaakt van abri’s op NS stations en werd er samengewerkt met influencers. Op social media is er in totaal een bereik van bijna 30 miljoen behaald onder de doelgroep.
De ‘anti-Valentijns’-insteek zorgde ervoor dat er veel interactie was op de advertenties. Ze werden meer dan gemiddeld gedeeld, doorgeplaatst, geliked en van reacties voorzien. Ook zijn er plaatsingen geweest in onder andere de Margriet en op ZE.nl, Taspo, Imgegenteil.de en Vivere Parigi. De beelden met de rode roos bleken het beste te werken met Valentijn.