Belgicactus: ’Sfeer laten spreken, product spreekt voor zichzelf’

Tijdens afgelopen Florall heeft Belgicactus haar nieuwe concept gelanceerd: Fabulous Fat Friends. In de gehele uiting moet meer de sfeer gaan spreken dan het product. Vandaar ook de persoon met het product centraler en geen foto’s meer met alleen product.

„De succulent spreekt vaak voor zich. Met een etiket met een sfeerfoto is een gevoel mee te geven en te inspireren. Bovendien is 90% van de consumenten niet zo geïnteresseerd is in de lange Latijnse naam”, redeneert Jan. Vandaar dat de gehele nieuwe website rond het concept puur toegespitst op de consument.

In de nieuwe branding ligt de nadruk vooral op het onderscheid binnen- en buitenplanten. „De ene plant kan en moet eigenlijk zelfs buiten, terwijl andere succulenten juist beter binnen kunnen blijven. Zo is de sempervivum enorm sterk en geeft deze de hele winter door kleur aan de tuin”, vult Jef aan.

Lees een uitgebreidere reportage vrijdag 14 september in de Bloemisterij.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties