BBH start in april buitenplantencampagne ‘Van Grauw naar groen’

Vergroen je leefomgeving, ook als je een beperkte buitenruimte hebt. Dit is de belangrijkste boodschap van de nieuwe meerjarige buitenplantencampagne van Bloemenbureau Holland (BBH). De campagne wordt begin april 2021 in Nederland en Duitsland gelanceerd onder de titel ‘Van Grauw naar Groen’.

De gedachte achter ‘Van Grauw naar Groen’ is om de aanstekelijkheid van groen over te brengen op consumenten. En ze aan te zetten tot het kopen van buitenplanten.


Behoefte aan meer groen
BBH wil de consument aanzetten tot het kopen van groen voor balkon en tuin, maar ook ‘gedeelde’ openbare ruimtes zoals gevels, plantsoenen, dakterrassen en straten. Een concept dat naadloos past bij de huidige tijdsgeest en bij de behoefte aan meer groen. Groen maakt blij, verdrijft zomerse hitte en vangt overtollig regenwater op.

Nieuwe contacten
Door je omgeving groener te maken leer je andere buurtbewoners kennen, maak je nieuwe contacten en voel je je dus meer thuis in je woonomgeving. Groen zorgt voor een betere mentale en fysieke gezondheid van bewoners.
BBH heeft deze campagne ontwikkeld samen met de Productcommissie Outdoor van Royal FloraHolland. Zie dit nieuwsbericht dat 6 oktober op onze website verscheen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties