BBH brengt Dag van de doden naar Frankrijk

De traditie in Frankrijk op 1 november een chrysant op het graf van een dierbare te zetten gaat langzaam verloren. Bloemenbureau Holland brengt daarom Día de los Muertos (Dag van de Doden) naar Parijs.

Día de Los Muertos is gebaseerd op de wijze waarop deze traditie wordt gevierd in Mexico.

Deze Mexicaanse traditie inspireert jonge generaties en wint in Europa ook populariteit, aldus BBH.

Bloemen spelen een belangrijke rol op deze dag. Dit maakt het voor BBH een goed uitgangspunt om een nieuwe traditie in Frankrijk te introduceren op 1 november. Primaire doelgroep is de Intellectual Perfomer, de trendsetter, die open staat voor nieuwe culturen, nieuwe inzichten en nieuwe events.

Lajoiedesfleurs.fr (initiatief van BBH) brengt Dia de los Muertos naar Parijs met een bloemrijke happening op 1 november, die gehouden wordt in La Cour du Marais, in de wijk le Marais, in het bijzijn van journalisten, bloggers, vloggers en andere influencers.

Het PR-programma is gericht op nationale communicatie om Frankrijk te laten weten dat er een andere manier is om geliefden te herdenken. Vanuit de andere kernlanden van Bloemenbureau Holland (Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) wordt bekeken of het mogelijk en wenselijk is om het project volgend jaar in andere landen te introduceren.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties