Mooiwatbloemendoen.nl van Bloemenbureau Holland (BBH) lanceert vandaag de online film ‘The Flower Effect’.
In deze korte film vindt de bijzondere Sophie een prachtige bos bloemen. Zijn ze van Paul, de man van haar dromen? Mooiwatbloemendoen.nl wil mensen er van bewust van maken dat bloemen een positief effect hebben.
„Als je met een mooie bos bloemen over straat loopt, gaan mensen opvallend positief op je reageren. Ze kijken, roepen je na of maken gezellig een praatje. Dat is het ‘Flower Effect’ en dat willen we graag op een bijzondere manier laten zien. De reacties van de voorbijgangers in de film zijn dan ook stuk voor stuk helemaal echt. Zelfs de meneer op het bankje aan het einde. Alleen Sophie en Paul zijn acteurs”, aldus Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.
Mysterieuze boeketten
De film staat op Mooiwatbloemendoen.nl en haar drie varianten in de andere kernlanden Duitsland, Frankrijk en Engeland. Bij relevante bloggers en de redacties van internationale off- en online vrouwenmagazines zijn mysterieuze boeketten bezorgd.
Aan het boeket zit, net als in de film, een kaartje met op de voorkant de tekst ‘For you’. Op de achterzijde staat de boodschap ‘Kijk op Mooiwatbloemendoen.nl’. Met dit gebaar wil Mooiwatbloemendoen.nl de bloggers en redacties stimuleren om over de film te gaan schrijven. Via Facebook, Twitter (#FlowerEffect) en verschillende videoplatformen wordt de film onder een breder publiek verspreid.