Bloemenbureau Holland gaat toenadering zoeken tot de handel. Dat zegt bestuursvoorzitter Boy van Droffelaar in het Vakblad voor de Bloemisterij.
„We zijn zeker niet alleen bezig met wat het beste is voor kwekers, maar voor de hele sector. We gaan ook zeker de handel de hand reiken en zorgen dat de handel de kwaliteit van BBH ziet”, zegt Van Droffelaar in het interview. De voorzitter zegt dat een van de opdrachten die de nieuwe directeur, Marc Eijsackers, heeft meegekregen is om bruggen te slaan tussen kwekers en handelspartijen.
Een eerste stap is samenwerking tussen BBH en handel op het gebied van de segmentatietool. Van Droffelaar hoopt dat de € 6 miljoen die de handel tot voor kort in BBH inbracht ooit nog terug komt. „Ook BBH moet laten zien wat ze waard is. Dat is een boodschap die Marc heeft meegekregen: goed laten zien dat we toegevoegde waarde hebben. Dat moet hij laten doorklinken naar onze achterban, de geldgevers, maar ook naar anderen in de sector waaronder uiteraard de handel.”
De VGB heeft echter ook met behulp van PT-reserves een marketingbureau opgericht: Bureausierteelt.nl. Dat duidt op verdere verwijdering. Droffelaar betreurt dat. „Meer dan dat kan ik er niet van zeggen. Soms moeten mensen dingen ervaren dat het vroeger niet zo slecht was.”
Lees het interview met Boy van Droffelaar, waarin hij ook in gaat op de onafhankelijkheid van BBH, in het Vakblad voor de Bloemisterij van 10 januari.